1 Mayıs 2016 Pazar

TÜRK EDEBİYATINDA AYDAKİ ADAM TANPINAR



      Nazlı Eray’ın kaleminde, ölümünden yıllar sonra Türk edebiyatına damgasını vurmuş, zamanının çok ilerisinde bir yazar , Ahmet Hamdi Tanpınar var bu kez. En güzel eserlerini "ahır" dediği odasında yazan, güzel kadınlara hayran, parasız, bir türlü iki yakası bir araya gelmeyen “Kırtıpil Hamdi”. Çevresindeki “sükut suikastı”nin en büyük kurbanı, kumar masalarında şans arayan, borç para istediği için artık dost toplantılarına çağrılmayan, muhteşem yazar. “Bu gece ölebilirim” demiştin bir gece. “Daha ne kadar ömrüm var?” Tir tir titretir bu cümleler beni. 
     Ve yakın çevren: Dublaj kraliçesi “fitne fücur” Adalet Cimcoz, ilk kadın Hamlet Nur Sabuncu, kil yiyen şair Ahmet Haşim, deli gibi aşık olduğun Nesteren, esrarengiz Sarı Fizikçi. Muhlis Sabahattin’in veremden ölen kızı Melek Kobra ve Rudolf Valentino’ya benzeyen kocası Ferdi Tayfur... Şişli’de bir apartman , İstiklal, Narmanlı Yurdu. Kıyasıya bir hayat, beş parasız , umut ve rüya dolu. Geçmişte topluma bağışladığı eserleri ile devrim yaratan bir sanat devinin yaşam öyküsünü ve onun hayatını ele alan güçlü bir kalemi okuduk. Aşağıya da kitabın kapağının resmini koyuyorum. Kitabın kapağında bile beni etkileyen bir şeyler var. Bu kitap Türk edebiyatının  en kıymetli eserlerinden biri.

  




http://storybird.com/books/seni-bekliyorum/?token=2w6padns96
Buda benim dijital hikayem. Oraya da beklerim


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder